Què busques ?

diumenge, 10 de gener del 2010

EL YOUTUBE


YouTube és un lloc web que permet als usuaris de carregar, mirar i compartir vídeos. Va ser fundat el febrer del 2005 per tres antics empleats de PayPal: Chad Hurley, Steve Chen, Jawed Karim. YouTube utilitza un format Adobe Flash per a oferir el seu contingut. És popular, de la mateixa manera que ho és Google Video, gràcies a la possibilitat d'allotjar els vídeos de qualsevol persona. YouTube té una varietat de clips de films i programes de televisió, vídeos musicals i vídeos casolans (encara que la regla de YouTube prohibeix carregar vídeos amb copyright, aquest material s'hi troba en abundància). Els enllaços a vídeos de YouTube poden ser també allotjats en blogs i llocs web personals utilitzant APIs.

YouTube va ser comprat per l'empresa Google Inc, propietària també de Google Video el 13 de Novembre de 2006 per 1.650 milions de dòlars. Així Google Inc s'ha assegurat pràcticament el monopoli d'aquest tipus d'aplicacions.

No té videos de contingut +18 YouTube Inc va ser fundada per Chad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim el febrer de 2005 a San Bruno, Califòrnia. Tots ells es van conèixer quan treballaven a PayPal, Chen i Karim com enginyers, i el Txad com a dissenyador. D'acord amb Hurley i Chen, la idea de YouTube va sorgir davant les dificultats que van experimentar al tractar de compartir vídeos presos durant una festa a San Francisco. Aquesta història ha estat considerada una versió molt simplificada, i Chen ha reconegut que aquesta idea es pot haver promogut per la necessitat de presentar una història senzilla al mercat. Karim ha declarat que la festa mai va ocórrer, i que la idea de compartir vídeos a Internet va ser seva. Els seus companys han declarat que la festa sí que va passar, i que la idea original de Karim era crear una pàgina de cites, on les persones poguessin qualificar-se en base als seus vídeos. Karim reconeix haver estat influenciat per un lloc de cites anomenat HotorNot.com (¿Sexy o no?), On els usuaris podien carregar fotos seves, que després eren qualificades per altres usuaris.

El domini va ser activat el 15 de febrer de 2005, i el 23 d'abril va ser carregat el primer vídeo, Me at the Zoo (Jo al Zoològic). A la primavera YouTube va entrar en línia. No obstant això, els creadors es van adonar ràpidament que els usuaris carregaven tota mena de vídeos, deixant enrere la idea original. El trànsit es va disparar quan la gent va començar a posar enllaços de YouTube a les pàgines de MySpace. El ràpid creixement del lloc va atreure a Time Warner i Sequoia Capital, que van invertir en el mateix. Després que, l'octubre de 2005, l'empresa Nike col.loqués un espot protagonitzat per Ronaldinho, grans companyies van començar a sentir-se atretes per YouTube. Només el 2005, Sequoia va haver d'invertir 8,5 milions de dòlars nord-americans en el lloc. Seu original de YouTube (2n pis).

Per desembre de 2005, les pàgines de YouTube eren visitades unes 50 milions de vegades al dia. No obstant això, després que el vídeo musical Lazy Sunday, transmès originalment en el xou Saturday Night Live, fora carregat a YouTube, les visites es van disparar de nou fins arribar a les 250 milions de visualitzacions diàries. Per maig de 2006, segons Alexa.com, YouTube va arribar als dos mil milions de visualitzacions per dia, i per a mitjans d'agost havia arribat a la marca de set mil milions en diverses oportunitats, a més s'havia convertit en el desè lloc més visitat als Estats Units. En aquell moment, el New York Post va estimar que YouTube havia de valer entre 600 i 1.000 milions de dòlars nord-americans. MySpace.com i Google van llançar les seves pròpies versions de YouTube, sense èxit.

Per a l'octubre de 2006, les oficines de YouTube romanien al comtat de Sant Mateu, ubicades al segon pis d'un edifici, i comptava amb uns 60 empleats. Un executiu d'Universal Music Group havia anunciat fa poc que YouTube els havia de "desenes de milions de dòlars", per violació de drets d'autor. Mark Cuban, cofundador de Broadcast.com, un servei de ràdio per Internet comprat per Yahoo el 1999, havia declarat un mes abans que només un "tonto" compraria YouTube per els potencials problemes legals que s'enfrontaria. No obstant, els propietaris de llocs web ja s'havien compromès amb Warner Music per millorar el servei, de tal manera que poguessin detectar més ràpidament quan un vídeo de la seva propietat era carregat al lloc. No obstant això, a inicis d'aquest mes es va publicar un informe en el Wall Street Journal que indicava que Google anava a comprar YouTube per mil sis-cents milions de dòlars. Aquesta informació inicialment va ser negada per YouTube i Google, que la van qualificar com a rumors. Oficines de YouTube, a San Bruno, Califòrnia, després de la seva compra per Google.

Aquest mateix mes, Google va comprar YouTube per 1.650 milions de dòlars en accions. Per al moment de la compra, 100 milions de vídeos a YouTube eren visualitzats, i 65 mil nous vídeos era afegits diàriament. A més, uns 72 milions de persones la visitaven per mes. Hurley i Chen van retenir els seus càrrecs, igual que els 67 treballadors que en aquell moment laboraran en l'empresa. En els dies anteriors, YouTube havia signat dos acords amb Universal Music Group i la CBS, i Google havia signat acords amb Sony BMG i Warner Music per a la distribució de vídeos musicals.

Per juny de 2008, el 38% dels vídeos visualitzats a Internet provenien de YouTube, el competidor més proper només arribava a representar el 4%. Tot i que Google no va revelar les xifres, es va estimar que el lloc va generar 200 milions de dòlars nord-americans aquest any. En aquest mes, un anunci a la pàgina d'inici de YouTube costava $ 175,000 diàriament, i el client havia de comprometre's a gastar 50.000 $ addicionals en anuncis a Google o altres pàgines de YouTube. No obstant això, pel fet que el contingut de la vasta majoria dels vídeos a YouTube no atreien als anunciants, els preus dels anuncis es van col.lapsar. YouTube procedir a pressionar els estudis de cinema i televisió perquè produïssin contingut audiovisual de qualitat, i els va oferir canals destacats, on podien presentar anuncis d'estrenes de pel lícules i curts de televisió. També va arribar a posar anuncis abans de l'inici d'un vídeo, però després van descobrir que el 70% dels usuaris abandonava el lloc abans que aquest acabés.

La relació de YouTube amb les empreses productores de televisió i cinema ha estat variada. Viacom continua la demanda contra YouTube per mil milions de dòlars, iniciada el març de 2007, per suposada violació massiva de drets d'autor. D'altra banda, Disney va signar a finals de març de 2009 un acord amb YouTube, autoritzant la transmissió de vídeos curts de l'ABC i ESPN. Disney podrà presentar anuncis a YouTube gràcies a aquest tracte. L'abril de 2009, Google va anunciar que YouTube va signar aliances amb alguns estudis de Hollywood per que el lloc pogués mostrar programes de televisió i pel lícules completes.

En l'actualitat, Google encara no ha aconseguit convertir efectivament l'alt trànsit de YouTube en guanys, l'empresa ha reconegut això, però s'ha negat a proporcionar les xifres. D'acord amb un article de la revista Forbes, YouTube generarà $ 240 milions el 2009, quedant molt per sota dels $ 710 milions en costos operatius del lloc. Segons un analista de l'Credit Suisse, YouTube presentarà pèrdues per 470 milions de dòlars nord-americans aquest any, però, altres empreses estimen les pèrdues en 174,2 milions.

Sobre la recerca de vídeos i vista d'alta resolució

YouTube manté una logística que permet localitzar qualsevol vídeo per mitjà de les etiquetes de metadada, títols i descripcions que els usuaris assignen als seus vídeos, però l'ús està restringit únicament als vídeos allotjats a YouTube. No obstant això, arran de la compra de YouTube per part de Google, Google Vídeo va començar a afegir a les seves cerques als continguts de YouTube.

El juny de 2007 es va donar un important pas cap a la internacionalització del lloc, en traduir la seva interfície a diversos idiomes, entre ells el castellà.

Qualitat de vídeo

A Google Vídeo i altres llocs de vídeos hi ha queixes sobre la qualitat, i que els vídeos es píxels (apareixen quadres de color uniforme més gran, en forma de mosaic), en gran mesura a causa de l'equilibri entre qualitat d'imatge i velocitat de transmissió a la xarxa. Un altre problema és que en bastants clips, l'àudio i el vídeo no estan sincronitzats, encara que això depèn del format del fitxer original.

En general, tots els vídeos han d'ocupar un espai en disc no major a 2 GB i han de tenir una durada menor o igual a 10 minuts, amb una tolerància extra de 58 segons de gravació. La totalitat dels vídeos són convertits a resolucions de 320 × 240 i 480 × 360, i a 30 fotogrames per segon, tot i que els vídeos allotjats abans de març de 2008 només estan disponibles a la resolució més baixa. Tot i que tots els vídeos es mostren predeterminadament en la resolució menor, els usuaris registrats poden reproduir-los en qualitat alta ajustant les seves preferències.

No tots els vídeos de YouTube han estat optimitzats o convertits a un format d'alta resolució, però hi ha un petit percentatge que sí que ho és i per a visualitzar-los cal afegir el paràmetre "& fmt = 6" al final de l'adreça URL. El vídeo seguiria sent un vídeo en format *. FLV però amb qualitat superior, sempre que hi hagi aquesta versió, en cas contrari només es visualitzarà la versió normal. Com a mètode alternatiu, pot afegir "& fmt = 18", paràmetre que està disponible per a gairebé tots els vídeos (en format *. MP4).

Actualment, YouTube està provant amb una nova qualitat, en HD 720p, que pot ser accedida afegint el paràmetre "& fmt = 22" a l'adreça web del vídeo. Igual que el format d'alta resolució, el format HD només es visualitzarà si existeix la versió.

El 25 de novembre de 2008, YouTube va canviar la relació d'aspecte del seu reproductor de vídeo, de 4:3 a 16:9, seguint l'estàndard dels televisors LCD i de plasma, i també en concordança amb les intencions de l'empresa de transmetre pel lícules completes en el futur. Aquest canvi d'aspecte és per a tots els vídeos, de manera que els que estan en format 4:3 es veuen amb franges negres als costats.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.